• شنبه ٣٠ مهر ١٤٠١-١٥:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٣٨١
نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

اصلاح مصوبه تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران از اصلاح مصوبه تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری در کمیسیون نظارت و حقوقی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت بررسی مصوبه «الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرایند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران» گفت: «در کمیسیون حقوقی و نظارت شورا، این موضوع به نتیجه رسیده و اشکالات آن را برطرف کردیم. مصوبه قبلی یک مصوبه درهم و آشفته بود اما نیت شفاف‌سازی خوب است.»

وی ادامه داد: «در مصوبه قبلی جایگاه مجری و سیاست‌گذاری مشخص نبود و معلوم نبود چه کسی باید اجرا کند و چه کسی مسئولیت‌های نظارتی را بر عهده دارد و رئیس آن مجموعه برعهده رئیس شورای شهر گذاشته شده بود که باید کار اجرایی کند این درحالی است که رئیس شورای شهر حق مداخله در کار اجرایی را ندارد.»

سروری تاکید کرد: «مشکلات احصا شده را اصلاح کردیم و بحث اجرا و نظارت جدا شده و جلسه‌ای هم با کمیسیون برنامه و بودجه انجام می‌شود تا گزارشی که تهیه شده تطبیق داده شود و در نهایت به صحن شورای شهر خواهد آمد.»

تیرماه سال 1400 کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرایند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات (سوت‌زنان) در شهرداری تهران» تصویب شد. ضرورت حمایت از گزارشگران تخلف نخستین‌بار در سال۹۷ و در قالب مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» مطرح و شهرداری مکلف شد تا لایحه حمایت از گزارشگران تخلف (سوت‌زنان) را در مدت 6‌ماه به شورا ارائه دهد. پروسه ارائه لایحه از سوی شهرداری طولانی شد و به همین دلیل مجید فراهانی، عضو شورای پنجم شهر تهران طرحی را تدوین و به شورا ارائه داد که در همان زمان لایحه‌ای هم از سوی شهرداری ارائه شد. در نهایت با توافقات انجام شده نکات مثبت لایحه در طرح ادغام و طرح برای تصویب نهایی ارائه و تصویب شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: